Tugasan Projek Tingkatan 4(Perlaksanaan Ogos-Sept 2015)

 

Muat turun soalan dan panduan projek SPM 2016:

1. Soalan Tugasan

2. Panduan


Contoh Penyediaan Tugasan:

1. Perancangan Urusniaga – Cadangan cara menulis perancangan urusniaga terperinci.

Muat turun: Contoh Perancangan Urusniaga terperinci (PDF)


Bahan Tugasan Projek:

1. Contoh Inventori: Sebagai panduan untuk mencipta item stok awal. Harga jualan yang diletakkan adalah cadangan semata-mata. Ubahsuai ikut kesesuaian untuk mendapatkan harga kos dan jualan sendiri.

Contoh inventori (PDF)

2. Maklumat Asas Perniagaan: Borang untuk melengkapkan maklumat asas perniagaan bagi memudahkan penyediaan perancangan urusniaga.

Maklumat asas perniagaan (DOCX)

3. Perancangan Urusniaga: Template perancangan ringkas urusniaga sebagai panduan dalam menyediakan perancangan urusniaga lengkap. Pilih salah satu. Pastikan anggaran angka penerimaan pada peringkat awal urusniaga agak besar nilainya untuk menampung urusniaga tunai berikutnya. Semua model urusniaga mengandaikan terdapat 3 Pembekal dan 4 Pelanggan. Ubahsuai mengikut kesesuaian. (dimurnikan dan dimuatnaik semula 25.8.15)

Perancangan Urusniaga Set A (PDF)

Perancangan Urusniaga Set B (PDF)

Perancangan Urusniaga Set C (PDF)

4. Kad Stok: untuk merekod pergerakan stok

Kad Stok (DOCX)

5. Template Dokumen Sumber: Template Dokumen Sumber (DOC)

Kemaskini pada 30 Ogos 2015 9:26 p.m

8 thoughts on “Tugasan Projek Tingkatan 4(Perlaksanaan Ogos-Sept 2015)

  1. salam sejahtera cikgu. saya mengucapkan terima kasih atas garis panduan cikgu. saya yakin saya dapat menyiapkan tugasan ini dengan sempurna.
    Terima kasih cikgu.

  2. Assalamualaikum cikgu , terima kasih atas semua garis panduan yg cikgu bagi . Saya berpuas hati . Saya akan buat dengan yakin apabila saya dapat panduan daripada cikgu . Cuma saya terlambat dalam projek ini , disebabkan saya dimasukkan ke wad pada hari penerangan tersebut . Jadi , saya agak lewat dan kelam kabut siapkan kerja ini . Sekali lagi terima kasih cikgu 🙂

Tinggalkan komen